Tuesday 16 October 2018

Pulau Pangkor 3

Hari Ketiga

Hari ketiga ni kami dah nak balik sebenarnya tapi harini kami ambik masa untuk jalan-jalan beli barang sikit. Harini makan lain sikit. Aku try set nasi dengan kuah kari. Set ni nama dia Nasi Ayam Kukus tak salah aku. Dalam set tu dia bagi nasi putih, kuah kari, ayam seketoi, cabai belacan dengan timun dua tiga hiris. Selera gak la makan dan harga set ni RM8 untuk nasi saja. Ayaq aku ambik ayaq Barli ais. Suka sangat ayaq ni., kat mana pun aku cari ayaq ni.

Lepas makan, kami pun balik sat bilik untuk kemas barang dan checkout. Barang-barang boleh simpan kat sana dulu sebab kami nak jalan sikit lagi. Cari barang untuk bawak balik pastu singgah minum sat beda lepas rehat. Dalam 1 lebih camtu kami balik. Terus call van pink dan terus balik tinggalkan pulau ni. Alahai sat sangat rasanya 3 hari 2 malam kat sini.

Sampai jeti terus masuk feri dan siap balik ke Lumut. Sampai kat Lumut, aku terus cari baju kat adik-adik aku. Kedai kat sana dah banyak tutup taktau sebab apa. So, jumpa baju kat sini dengan harga RM15 untuk 2 helai. Lagi jimat sebenarnya harga kat Lumut ni. Tapi ada yang murah kat sana dan ada yang murah jugak kat sini. Cumanya harga makanan kat sana memang mahai sikit.

Bila balik, semua dah kena berpisah. Aina naik bas ke Kuala Lumpur sebab dia kerja. So, memang terus balik sana. Aku pulak kalau bas balik ke Alor Setar pukul 6 lebih camtu. Nisa balik ke Taiping bas dalam pukul 5 lebih. Aku pun risau gak balik jauh dengan lambatnya lagi. Aku decide naik bas ke Penang dulu then ambik bas ke Alor Setar. Alhamdullillah, aku pun ingat lagi sapa yang ajar aku naik bas ni. Ada jugak kebaikan yang dia bagi kat aku walaupun dia dah dengan orang lain. Dalam bas memang aku hentam je duduk mana tahu kena ikut seat gak sebab tak ramai pun masa tu dari Lumut. 4 orang je yang lain semua lelaki, aku je perempuan. Dalam hati berdoa je bebanyak. Nasib gakla aku naik bas pukul 4 lebih. Kiranya awal lagi la. Dalam bas dah rimas dengan mekap, aku buang je mekap dalam bas tak tengok orang kiri kanan dah mampus la buruk ke apa. Yang penting kulit aku selesa. Hahaha.

Lepas turun dari Butterworth, terus pi beli tiket kat kaunter dan naik bas. Paling tak best makcik ni kerek wehh bila aku tengok dia dok tempat aku dia suruh je aku pi tempat lain. Cakap elok-elok boleh je. Sabar jela nasib makcik. Sampai je Alor Setar, mak pun sampai dalam 5 minit lepas turun bas. Takut gakla keadaan stesen bas kat Alor Setar ni memalam. Terus balik rumah rehat.

Next post, aku bagi anggaran ke Pulau Pangkor ya. See next!

No comments: