Sunday 7 October 2018

Masa

Cepat sangat masa berlalu sampaikan kadang tak terkejar waktu. Now, dah bulan 10. Another 2 months complete la tahun 2018 ni. Aku rasa tahun ni aku tak achieve something yang boleh buat aku bangga pun, sangat-sangat dissapointed.

Bulan Januari sampai April adalah bulan yang sangat buat aku murung bila fikir. Aku jadi orang yang lain. Jobless lagi alahai. So, aku lebih banyak layan perasaan dan sedih je. Tak tahu la hidup rasa macam mana time tu. Nasib sangat ada kawan-kawan yang bantu aku bangkit. Tak terucap dan tak terungkap rasa tu macam mana bila orang bagi semangat.

Then, awal April sampai Ogos ada achievement aku rasanya disebabkan aku berkerja. Bulan berkerja ni aku rasa aku jadi orang yang lagi bersemangat sikit sebab aku dah sedar perkara yang lepas tak patut pun kita ingat sebab boleh rosakkan mood kita ja. Aku belajar untuk lebih hargai diri aku sendiri, sibukkan diri dengan kerja dan enjoy life muda dengan kawan-kawan. Alhamdullillah, aku pulih jadi diri aku yang dulu. Benar kata orang, time heals everything. Syukur sangat-sangat, aku dah mula yakin dengan prinsip 'pergi mampos' untuk sesiapa yang tak hargai diri aku ni. Serik with everything yang jadi. Masa ni jugak, aku belajar luangkan masa dengan orang yang selalu aku kurang beri perhatian. Spend duit kerja untuk family, kawan-kawan dan diri sendiri. Rasa macam satu rahmat Allah bagi untuk kita kongsi sama-sama.

Dan last untuk bulan Ogos aku berkerja. Then, aku spent time dengan roommate aka housemate gi vacation using my own money. Hahaha, rasa puas tau bila pergi mana-mana boleh guna duit hasil titik peluh sendiri which means kita berkerja untuk tujuan tu. Boleh la jugak lepas rindu kat kawan-kawan hehehe.


Tapi bila ingat balik peristiwa kat Pulau Pangkor rasa lawak pulak. Hahaha. Ambik jadi pengajaran jela. Bye.

No comments: