Saturday 10 February 2018

Learn To Live

Alhamdullillah, dah lama sangat tak berblog ni. Maybe bertahun. Hahaha. Sekarang ni baru ada masa untuk berblog balik. Yeayyy ! Terlebih excited begitu.

Sekarang ni aku banyak spend my time dengan keluarga dan kawan-kawan. Yes, kawan-kawan. I've got myself back. Lately ni aku banyak sangat fikir yang bukan-bukan and make myself dissapointed of everything. Aku tak boleh jadi macam ni sebab semua benda ni boleh bagi aku down. That's why Shikin selalu spend her time with me. She know how I feel. Feel losing of everything. Everything that always make me happy by the past. But its okay because i've found myself back. Ya, dengan semangat yang baru. Aku patut teruskan hidup walau terkadang terlalu banyak liku-liku kehidupan yang Allah dah tetapkan untuk aku. Never mind, benda dah lepas. Aku kena lepas.

Sibukkan diri dengan impian yang aku nak capai. Ujian MUET pun dah hampir. Tak lama dah, sebulan saja lagi. Tetiba terasa getar tu sikit sebab ambik ujian ni sorang-sorang. Huargh, macam nak meraung je bila fikir masa sem 5 haritu takmau ambik. Seriously, menyesal gila. But, never mind. Allah kan dah tetapkan semua jalan hidup hambanya tak sama kan. Berbeza masalah dan jalan hidup. Just lalui semua ni dengan senyuman.

Senyuman? Yes, senyuman mampu merawat segala-galanya.

No comments: